Facebook iconInstagram iconLinkedin iconYoutube icon

Povrtni povratak u školske klupe!

Početak nove školske godine idealno je vrijeme za planiranje vaših i djetetovih zdravijih životnih navika. Školarcima je za bolje pamćenje i koncentraciju, učenje, ali i njihov cjelokupan pravilan rast i razvoj važno da svoj organizam svakodnevno opskrbljuju raznolikim namirnicama. U nastavku donosimo nekoliko savjeta koji vam u tome mogu pomoći.

Povrtni povratak u školske klupe!
 

Zajednički prvi obrok u danu

 
Nutritivno bogat doručak najbolji je način za početak zajedničkog dana cijele obitelji. Nakon
spavanja, tijelo je potrebno opskrbiti energijom za sve zadatke koji ga čekaju. Ne preskačući
doručak, organizam ne dovodite u stanje gladi, a ujedno je taj obrok prilika za zajedničko obiteljsko vrijeme prije nego što svatko krene svojim putem. Ako vas užurbana jutarnja rutina  sprječava da u miru sjednete i pojedete doručak, odvojite 10 do 15 dodatnih minuta tako da se ustanete malo ranije. Uravnotežen, nutritivno bogat doručak ne mora biti složen topli obrok. Zdjelica žitarica od cjelovitog zrna (izbjegavajte one s dodanim šećerom) s mlijekom i komadom voća brz je i uravnotežen izbor obroka s kojim možete započeti svoj dan.
 

Razgovarajte s djecom o školskoj prehrani

 
Iako mnoge škole nude topli obrok, poneka djeca ostavljaju pun tanjur hrane. Bilo da se radi
o kratkom vremenu koje imaju za jelo ili o njihovim preferencijama u hrani, mnoga djeca odbacuju dio svoje školske užine.
 
Pravilan raspored obroka tijekom dana i adekvatan unos svih hranjivih tvari od iznimne su
važnosti kako bi vaše dijete bilo koncentrirano tijekom cijelog školskog dana i ne osjećalo
glad. Nedovoljan unos hrane, između ostalog, može uzrokovati tromost i manjak koncentracije. To posljedično dovodi do osjećaja pretjerane gladi nakon škole i do večeri, čime može doći do prenatrpavanja u kasnijim obrocima.
 

Kombinacije međuobroka

 
Koliko god dijete dobro pojelo za doručak i ručak, gotovo sigurno da će se nakon škole poželjeti ponovno jesti. Neke od ideja koje možete ponuditi svojoj djeci za međuobrok su:
 
 
 
  • Jabuka sa žlicom maslaca od kikirikija
  • Šalica jogurta
  • Domaća granola pločica
  • Sir i krekeri od cjelovitog zrna
  • Voćna kašica
 
Razmislite i o tome da svom djetetom u školu pošaljete užinu koju ono inače voli jesti.
Dostupnost voća i povrća, umjesto nutritivno siromašnih namirnica poput čipsa i kolačića,
sprječava djecu da konzumiraju previše praznih kalorija. Naposljetku, iskoristite vrijeme užine kao dodatnu priliku tijekom dana da djeci ponudite zanimljive kombinacije namirnica koje možda ne konzumiraju često u ostalim obrocima. 
 
S obzirom na to da još uvijek aktualnu sezonsku ponudu Gruntekovih paprika, ovoga vam tjedna preporučujemo da se poigrate u kombiniranju paprike u jelima poput salata, juha ili u svježem obliku, kao lagan i ukusan zalogaj za cijelu obitelj!